Trzy kolaże

Grzegorz Wołoszyn | Opublikowano w: #5, wizualia
Grzegorz Wołoszyn, "Black Hole Sun", kolaż, techniki mieszane: akryl, sól, mąka, media akrylowe --- Stoner Polski
“Black Hole Sun”, kolaż, techniki mieszane: akryl, sól, mąka, media akrylowe

W roli ciemnego aspektu słońca wystąpiła przykrywka od starej mosiężnej cukierniczki, która została wtopiona w płótno, wypełniona czarną farbą, a reszty dokonała odpowiednio modelowana siła grawitacji. 

Grzegorz Wołoszyn,  "Fizyka kwantowa", kolaż, techniki mieszane na tablicy malarskiej 40x30 cm, akryl i media akrylowe, mąka, sól gruboziarnista, trylobit, amonit (przekrój), kolaż --- Stoner Polski
“Fizyka kwantowa”, kolaż, techniki mieszane na tablicy malarskiej 40×30 cm, akryl i media akrylowe, mąka, sól gruboziarnista, trylobit, amonit (przekrój)

W roli kwarków występują: azuryt (lewa góra), wanadynit (prawa góra) i malachit (dół), w rolę sił kolorowych (gluonów) wcieliły się (w tej samej kolejności): lapis lazuli, turmalin i oliwin zatopione w masie akrylowej, rolę symetrii i jej łamania odegrał kryształ górski. W roli człowieka wystąpił pars pro toto wzór Heisenberga. W rolę czarnej dziury wczuła się czarna dziura w płótnie. Pewna mała epizodyczna rólka dostała się mojej ślinie, więc materiał genetyczny też na obrazie jest uwzględniony. Aha, trylobit miał jeszcze do odegrania dodatkową rolę ilustracji złotego podziału odcinka (czyli ciągu Fibonacciego) i wizualizację fraktalności wszechświata. Amonit gra rolę czysto estetyczną, głównie kolorystyczną (oczywiście żartuję, ale na co się zgrywa, sami zgadnijcie). Obraz jest wyrazem mojej wieloletniej fascynacji tą dziedziną nauki. Od kwarków do czarnych dziur w artystycznym skrócie myślowym. 

Grzegorz Wołoszyn, 
"Czyńcie sobie ziemię poddaną", kolaż, technika mieszana akryl plus olej --- Stoner Polski
“Czyńcie sobie ziemię poddaną”, kolaż, technika mieszana akryl plus olej

Rolę oceanu szamba (lub trafniej: szamba z oceanu) odegrały: farba akrylowa zmieszana z różnymi mediami, sól gruboziarnista, podarte foliowe worki, w rolę odwróconego od łotrów Chrystusa wcieliła się bezręka figurka tegoż, w rolę podszewki świata wcieliły się zdrapki zaschniętej olejnej farby z palety używanej do malowania “Studium jesieni 2”, rolę pseudo-sacrum brawurowo zagrały: przewiercone dno butelki Coca-Coli, żel balistyczny, pleśń oraz farby akrylowe w kolorze złotym i czarnym, w roli zatrutego nieba wystąpiły tusze akrylowe, a w roli pół-krzyża róg krosna malarskiego. 


Grzegorz Wołoszyn – ur. w 1976 roku w Nisku. Poeta, malarz, fotograf, instruktor teatralny. Swoją przygodę z literaturą zaczynał od publikacji wierszy w internecie. Debiutował w 2005 roku arkuszem poetyckim „Zawsze słowo”, którego publikacja była Nagrodą Główną w konkursie I Spotkania Poetów-Pedagogów w Krakowie. W roku 2012 zdobył Grand Prix w V Ogólnopolskim Konkursie na Książkę Literacką „Świdnica 2012” za książkę poetycką Poliptyk. W roku 2013 Poliptyk zdobył również tytuł Krakowskiej Książki Miesiąca za miesiąc maj. Publikował min. w „Krakowie”, „Fragile”, „Lamelli”, „Szafie”, „Frazie”, „Dzienniku Polskim”, „Arteriach”, „e-splocie”, londyńskim „Nowym Czasie”. W latach 2009-2013 był jednym z redaktorów witryny literackiej Poezja-Polska.pl. Od 2007 roku związany z niezależną grupą Poeci Po Godzinach. Jest aktywnym zawodowo nauczycielem j. polskiego i wykładowcą, prowadzi również własną firmę fotograficzną oraz pracownię malarską, gdzie realizuje zarówno własne projekty artystyczne, jak i zamówienia komercyjne. W Miejskim Domu Kultury w Stalowej Woli pełni funkcję reżysera Teatru Młodzieżowego Szósty Akt. Mieszka w Stalowej Woli.