Prawdziwy Norweski Black Metal: fragmenty

| Opublikowano w: Faza Bieżąca, literatura

Sztuka “Prawdziwy Norweski Black Metal” w reżyserii Marcina Libera będzie miała swoją prapremierę w Teatrze Collegium Nobilium 19 stycznia 2023 roku jako dyplom studentów IV roku Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie. Prezentujemy fragmenty wybrane przez autora sztuki – Michała Kmiecika.

SCENA ___ .1 DEAD ZE STRZELBĄ W LESIE DETEKTYWI DRZEWO

DEAD ze STRZELBĄ w lesie pod KRAKSTAD – scenę tę obserwują DETEKTYWI – mija czas

DRZEWO 1

spokojnie

zaraz się rozkręci

DZIWNY DETEKTYW 2

a ty przepraszam bardzo kto

DRZEWO 1

jak to kto

drzewo

DZIWNY DETEKTYW 1

nie no oczywiście

DZIWNY DETEKTYW 2

oczywiście że drzewo

jest las

wysokopienny las

muszą być drzewa

DRZEWO 1

e a chcecie trochę żywicy

DZIWNY DETEKTYW 2

nie chcemy nie?

DZIWNY DETEKTYW 1

nie chcemy

DZIWNY DETEKTYW 2

dzięki nie chcemy

DRZEWO 1

nie to nie

DZIWNY DETEKTYW 1

po co niby miałabym chcieć twojej żywicy

DRZEWO 1

nie wiem

do pożucia

DZIWNY DETEKTYW 1

nie

chyba-

DZIWNY DETEKTYW 2

dzięki

DRZEWO 1

jasne nie narzucam się

SCENA ___ .2 DEAD NECROBUTCHER

czas minął – DEAD strzela ze strzelby tu i tam – DRZEWO 1 miało rację i nie kłamało – rozkręciło się – scenę tę obserwują DETEKTYWI

NECROBUTCHER

jezu

znaczy szatanie

podupiło cię pelle tak

ze strzelbą po lesie

DEAD

nie podupiło

NECROBUTCHER

a do czego se strzelasz

DEAD

a do kotów

ptaków

do co się nawinie

NECROBUTCHER

kurde a

ojciec kiedyś próbował mnie

wziąć i nauczyć strzelać

wziął pieniek

i usadził na nim taką puszkę

po fasolce chyba

czy tam morelach

takich słodkich morelach z puszki

macie takie we szwecji

z puszki morele?

DEAD

mamy

NECROBUTCHER

no

DEAD

i co?

NECROBUTCHER

no i nie nauczył mnie ojciec

a jak zamiast odstrzelić puszkę odstrzeliłem mu od golfiaka lusterko więcej do tematu nie wracał

DEAD

nie wystarczy wziąć do ręki strzelby przycelować i pociągnąć za spust żeby trafić

NECROBUTCHER

tak wiem tato mi-

DEAD

żeby trafić

i to żeby trafić tak żeby zabić

musisz mieć to wszystko wyobrażone

musisz widzieć krew

czuć jej zapach

i jej ciepło w powietrzu

i jej smak kiedy rozsmarowujesz ją językiem po podniebieniu

NECROBUTCHER

chyba podpiekleniu

no nic widzę nie siadło

DEAD

musisz widzieć przed sobą śmierć bardzo wyraźnie

jakby stała tu i patrzyła

cały czas

gdziekolwiek idziesz

i szeptała ci do uszka czułe słówka

STRZAŁ

SCENA __. 3 DEAD EURONYMOUS CZTERY SEKUNDY

EURONYMOUS

chryste panie znaczy panie szatanie

ja mam chyba zawał a nie jednak nie mam

weź to pelle kretynie zostaw jeszcze kogoś zabijesz

DEAD

kogo

EURONYMOUS

misia kurwa nie wiem kogo w ogóle nie po to do was do lasu przyszedłem

DEAD

a po co

EURONYMOUS

wypierdalaj necrobutcher na chwilę

NECROBUTCHER

ja?

EURONYMOUS

a co ja?

NECROBUTCHER

wiesz co oystein właśnie że tak

EURONYMOUS

niepoprawna odpowiedź błąd

ej czy ja mam jakąś wadę wymowy albo

NECROBUTCHER

nie

EURONYMOUS

a czy mówię jakoś niewyraźnie?

NECROBUTCHER

nie no

wyraźnie mówisz

nawet

jak na ciebie

EURONYMOUS

to bądź łaskaw necrobutcher spierdalać

ładnie proszę

NECROBUTCHER

EURONYMOUS

wyjdź mi z tego lasu necrobutcher

mamy z pellem do pogadania

DEAD

a mamy?

EURONYMOUS

mamy mamy

ja mam z tobą-

błagam necrobutcher czy ja mówię w jakimś obcym narzeczu cztery sekundy

może chwilę dłużej jak się znowu rozgadam

DEAD

cztery sekundy oystein

EURONYMOUS

dobra kurwa no niech będzie cztery sekundy będę kondesował jakoś te myśli postaram się

NECROBUTCHER

cztery sekundy

EURONYMOUS

tak tak cztery sekundy

powiedziałem że cztery sekundy

NECROBUTCHER

cztery sekundy czas start

EURONYMOUS

cztery sekundy

DEAD

no to czego chcesz

EURONYMOUS

chciałem widzisz wiesz co porozmawiać z tobą chwileczkę

miałem taką widzisz nadzieję

że ten pomysł mój

żebyśmy jako zespół mayhem zrobili sobie na koncerty makijaż jakoś tak zadziała za przeproszeniem integracyjnie a tymczasem mam takie pelle wrażenie

że się oddalamy od siebie ostatnio

a niepotrzebnie

ja rozumiem oczywiście lęki wszelkie separacyjne to dla ciebie jest pewnie trudne że bez szwecji ale są rzeczy do zrobienia sprawy do załatwienia

mnóstwo jeszcze spraw

i tysiące przed zespołem mayhem przygód

płyt do nagrania

koncertów

pizzek do opierdolenia w garderobie

fanek do

prawda tego

DEAD

boisz się oystein

EURONYMOUS

ja pierdolę płyta ci się zacięła pelle

DEAD

tu masz strach

i tu masz strach

i tu też

składasz się z samych lęków oystein

boisz się

EURONYMOUS

jestem oystein euronymous aarseth

i nie boję się kurwa niczego

DEAD

jesteś cieniem oystein

jesiennym cieniem

NECROBUTCHER

cztery sekundy

EURONYMOUS

co cztery sekundy

DEAD

twoje cztery sekundy minęły

Ilustracja: Piotr Marzec


Michał Kmiecik – dramatopisarz, reżyser, dramaturg. Debiutował w Teatrze Dramatycznym w Warszawie przedstwieniem “Kto zabił Alonę Iwanowną?”. W ramach rezydencji “Hello Darkness My Old Friend” w Komunie//Warszawa wyreżyserował spektakl “Humans are Dead, We’re the Humans Now”.

Piotr Marzec – rysuję komiksy. Wydałem w selfpublishingu „Sweet-ass dudes like us”, które w ZOZO dostały nagrodę Złotego Kurczaka za najlepszy scenariusz i komiks roku oraz nagrodę Maszin za komiks roku. Komiks w wersji 2.0 jako „Słodkie chłopaki” ukazał się w roku 2021 w wydawnictwie Kultura Gniewu. Urodziłem się w Myślenicach. Dyplom na ASP zrobiłem u Bałki – a to podobno daje licencję na robienie rzeczy.