image1

Will Barrow

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

image2

Sue Shei

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

image3

Valentino Morose

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

image1

Will Barrow

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

Kamień węgielny pod pomnik klasy średniej

Co będę robił w październiku, w listopadzie
i w grudniu? Tymczasowo skazany na czytanie z ruchu

warg Wielkiego Przewodniczącego Świata Chujowego,
aportuję obślinioną końcówkę niczego. Bo kultura nocy

nierówna jest kulturze dnia, o co dbają wyrzuceni poza margines
animatorzy pod monopolowym. Jednakże szczęście to pojęcie

względne, oglądane przez alko gogle (lecz to, co podniosą
z miejsca gdzie spadnie ten kamień węgielny nie będzie

nadawało się do udostępnienia). Inaczej niż wiersz
najgrzeczniejszego poety świata, odpowiadający na pytanie:

jak dyskretnie wziąć zamach?

 

 

Korespondencja

Rozkładam się na części pierwsze.
Powstałem, lecz nie wiem na przekór
czemu? Dotarł do mnie list
z zaświatów, w którym napisano,
że innego świata nie ma.
Na znaczku miał stempel: ślady kół
lądującego z zadartym nosem
wahadłowca. Poczta sięgnęła bruku,
nie odnajdując adresata.
A podobno miała go na widelcu.
Żeby rozmontować Wszechświat
trzeba mieć śrubokręt. Jak inaczej
niż po nitce znaleźć w nim igłę,
jaką onegdaj zszyto go z widma?
Podobno każdy człowiek ma czaszkę.
Lecz dla tych, co widzą przyszłość
najważniejsze są oczodoły.
Oczo doły to groby źrenic,
które są krynicą światła.

Piotr Gajda (ur. 1966) — poeta, autor książek poetyckich Hostel (Łódź 2008), Zwłoka (Łódź 2010), Demoludy (Mikołów 2013), Golem (Mikołów 2014), Śruba Archimedesa (Łódź 2016) oraz To bruk (Łódź 2018). Stały współpracownik Kwartalnika Literacko-Artystycznego „Arterie”. Wiersze publikował m.in. w „44”, „Tyglu Kultury”, „Opcjach”, „Toposie”, „Frazie”, „Red-zie”, „Gazecie Wyborczej”, „Odrze", „Cegle”, „Nowym Zagłębiu”, „Ricie Baum”, „Arteriach”, „Czasie Kultury”, „Dzienniku Łódzkim”, „Fabulariach”, „Pressjach”, „Migotaniach”, „Afroncie”, w pismach internetowych: „sZAFa”, „Inter”, „Helikopter”, „Fragment”, „biBLioteka”, „Wakat-Notoria”, „Obszary Przepisane”, „Wizje”, art.-zinie „Nowy BregArt”, w antologii łódzkich debiutantów Na grani (Łódź 2008) oraz w antologiach: Pociąg do poezji. Intercity (Kutno 2011), w pismach internetowych: „sZAFa”, „Inter”, „Helikopter”, „Fragment”, „biBLioteka”,  „Wakat-Notoria”, „Obszary Przepisane”, „Wizje”, art.-zinie „Nowy BregArt”, w antologii łódzkich debiutantów Na grani (Łódź 2008) oraz w antologiach: Pociąg do poezji. Intercity (Kutno 2011), Węzły, sukienki, żagle. Nowa poezja, ojczyzna i dziewczyna (Kutno 2013), Przewodnik po zaminowanym terenie (Wrocław 2016), Ani ziemia jałowa, ani obiecana / Weder wüstes Land noch gelobtes (Dom Literatury w Łodzi, 2016).

Laureat Nagrody Otoczaka 2014 przyznanej przez Jerzego Suchanka. Stypendysta Funduszu Popierania Twórczości ZAIKS w roku 2016. Jego wiersze przetłumaczono na język niemiecki i rumuński.